Priprava na nastop

Večina glasbenikov bi na vprašanje, kdaj so najraje glasbeniki, odgovorila, da takrat, ko neko glasbeno delo znajo tako dobro, da se lahko z njim predstavijo poslušalcem. Pri nastopu omogočijo lepoto glasbenega doživljaja tako sebi kot tudi tistim, ki jih poslušajo. Ker pa je uspešen nastop odgovorna naloga in ni samo po sebi razumljiva stvar, se je na njega potrebno dobro pripraviti. Še posebej v glasbeni šoli velja, da nastop praviloma predstavlja nagrado za dobro delo učenca.


Dobra motivacija, vztrajno vadenje in pozorno poslušanje učiteljevih nasvetov ob izdelavi skladbe, pripelje učenca do trenutka, ko je določena skladba tako dobro pripravljena, da se jo lahko predstavi na nastopu. Za predpripravo je priporočljivo, da učenci skladbo za nastop kar nekajkrat zaigrajo pred »domačo« publiko, torej med tistimi poslušalci, ki jih dobro poznajo. Da je tak nastop učinkovit, mora biti zelo podoben tistemu v šoli. To pomeni, da se morajo tako učenci kot njihova »domača« publika obnašati prav tako, kot da gre za povsem resen nastop. V nasprotnem primeru (nepotreben smeh, pogovarjanje publike med izvajanjem…..) tak nastop ne koristi, pač pa celo prispeva k temu, da dobi nastopajoči sčasoma odpor do nastopanja.


Na sproščeno počutje med nastopom učenca vpliva več dejavnikov. Pomembno je, da se na tiste, na katere lahko s predhodno pripravo vplivamo, ustrezno pripravimo. Zato je dobro, da v prostoru (dvorani), kjer bo nastop potekal in v njemu še ni poslušalcev, ob prisotnosti učitelja zaigramo nekajkrat skladbo, ki jo bomo izvajali kasneje na nastopu. Dobro si je pogledati okolje nastopa, torej obliko in opremo dvorane. Če slednje dobro poznamo, to podzavestno dobro vpliva na naše počutje, prav tako, kot tudi poznavanje akustičnega vidika.


Za nastop je potrebna lepa obleka, ki naj bo vedno pripravljena za nastopanje. To nas bo še bolj utrdilo v prepričanju, da je pred nami pomemben in svečan dogodek. Pred samim nastopom je pomembno, da se že doma dobro uigramo in pridemo na nastop vsaj trideset (30) minut pred njegovim začetkom. Tako se lahko umirimo in zberemo misli, kar nam bo na samem nastopu pomagalo k popolni koncentraciji, ki jo za dobro izvedbo nastopa nujno potrebujemo. Ko smo v predprostoru za odhod na oder, mirno čakamo in ne preigravamo skladbe za nastop, ker nam lahko to v zadnjih minutah pred odhodom na oder prej škoduje kot koristi. To pa predvsem zaradi tega, ker se nam lahko kaj rado dogodi, da prav takrat pri določenem delu skladbe začnemo delati napake. To nas lahko pripelje v nesproščeno (nervozno) stanje, ki lahko zelo neugodno vpliva na potek nastopa. Tik pred odhodom na oder poskrbimo za to, da naši prsti in inštrumenti (pihala, trobila) ostanejo topli.


Ko stopimo na oder, se najprej sproščeno (z nasmeškom) priklonimo (na ta način glasbeniki publiko pozdravimo), preverimo, na katerih tipkah moramo začeti igrati, se pogledamo s spremljevalcem na klavirju (če ga imamo) in veselo ter pogumno začnemo z izvajanjem skladbe. Ob zaključku nastopa sledi priklon, ki naj bo veder in sproščen, tako kot na začetku. In to tudi v primeru, ko skladbo kljub našemu velikemu trudu nismo najbolje izvedli.


Po nastopu je prijazen pogovor z našim učiteljem zelo priporočljiv, saj bomo tako lahko skupaj analizirali naš nastop. Nastopajoči učenec in njegov učitelj ter morebiti tudi starši v pogovoru, ki vsebuje refleksije iz nastopa, ugotovijo, kaj je bilo pri nastopu dobrega in kaj bi bilo potrebno popraviti, da bo naslednji nastop še boljši. 

Glasbena šola s pestrim izobraževalnim programom...

O šoli