Izobraževalni program PLES
Cilji in naloge izobraževalnega programa
- odkrivanje in razvijanje plesne nadarjenosti,
- sooblikovanje osebnosti in načrtno izboljševanje plesne izobraženosti prebivalstva,
- pridobivanje znanja za nadaljnje plesno izobraževanje,
- omogočanje umetniškega doživljanja in izražanja,
- omogočanje osebnostnega razvoja učencev v skladu z njihovimi sposobnostmi in zakonitostmi razvoja,
- vzgajanje za obče kulturne in civilizacijske vrednote, izvirajoče iz evropske plesne tradicije,
- vzgajanje za medsebojno strpnost, spoštovanje drugačnosti in sodelovanje z drugimi,
- skrb za prenos nacionalne in svetovne dediščine ter spodbujanje nacionalne zavesti,
- vzgajanje za multikulturno družbo, hkrati pa razvijanje in ohranjanje lastne kulturne in naravne dediščine.
Predmetnik programa PLES
- Plesna pripravnica,
- Balet
Ples je osnovno izrazno sredstvo. Telo je plesni inštrument – z njim lahko sproščamo čustva, ustvarjamo in se sporazumevamo. Ples omogoča otroku celovit razvoj. S svojo sistematiko spodbuja otrokov telesni in duševni – še posebej čustveni, intelektualni, ustvarjalni in umetniški razvoj ter čut za estetiko.
Plesna pripravnica
Program plesne pripravnice traja 3 leta. V plesno pripravnico se vpišejo učenci stari 6, 7 in 8 let oziroma 1., 2., 3., razreda osnovne šole. Po uspešno opravljenem sprejemnem preizkusu elementarnih plesnih sposobnosti se lahko vpišejo v 1. razred baleta.
Balet
Ples – balet je osnovno izrazno sredstvo. Telo predstavlja plesni inštrument – z njim lahko sproščamo čustva, ustvarjamo in se sporazumevamo. Pouk baleta spodbuja socialni, telesni in duševni razvoj, saj poteka v skupini, kjer se večja pozornost posveča posameznikovi osebnosti. S svojo sistematiko spodbuja otrokov telesni in duševni – še posebno čustveni, intelektualni, ustvarjalni in umetniški razvoj ter čut za estetiko. Pouk baleta od 3. razreda naprej poteka na dveh zahtevnostnih stopnjah: osnovni program ter obsežnejši in zahtevnejši program. Slednji je namenjen nadarjenim otrokom, ki želijo baletno šolanje nadaljevati na srednji šoli. Učenec se lahko vključi v obsežnejši in zahtevnejši program po predhodnem preizkusu sposobnosti in nadarjenosti. Med samim šolanjem je prehod iz obsežnejšega in zahtevnejšega programa v osnovni program možen kadarkoli, nasprotno pa le izjemoma.